Danas više nikomu ne pada na pamet da tzv. dokumentarnost Atgetovih fotografija smatra
mjerilom vrijednosti. Ma koliko se kritika fotografije čvrsto držala nekih svojih
interpretacijskih načela koja gotovo u pravilu opisuju ono što se na slici vidi, malo tko bi
fotografiju Miljenka Horvata povezao s poetikom protokonceptualne skupine Gorgona,
Franju Pommera s ozračjem bidermajera u Hrvatskoj, Tošu Dabca s Metro-Goldwin-
Mayerom ili Mia Vesovića s duhom šezdeset osme. Tu se negdje i krije ključ razumijevanja
fotografske slike koju medij proizvodi analognim ili digitalnim automatizmom, bez veze s
konceptualizmom, bidermajerom, filmskom industrijom ili šezdeset osmom, odnosno s
mnogo širim kontekstom od onog što ga medij može pružiti. Ovdje se dakle napušta “kužniˮ
medij, koji već ozbiljno prijeti zagađenju opće vizualne kulture, a prije negoli se krug
dioramskog iluzionizma zatvori, valja preispitati koordinate koje ga određuju. Cilj je ove
knjige i njezine opsežne bibliografije da promišljanje o statusu fotografske slike danas
obogate još jednim ekološkim prilogom.
Autor: Želimir Koščević
Izdavač: MeandarMedia
Izdanje: prvo
Godina: 2016
Uvez: meki
Stranica: 144