Krešimir Bagić: U polutami predgrađa (s potpisom)

12,00 €

Krešimir Bagić  (1962) piše poeziju, znanstvene, književnokritičke i esejističke tekstove. Šef je Katedre za stilistiku na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Od 1996. do 1999. godine radio je kao lektor za hrvatski jezik i književnost na Sorboni. Od 2005. do 2008. voditelj je Zagrebačke slavističke škole.

Dosad je objavio šest zbirki pjesama: Svako je slovo kurva (s B. Gregorićem - nagrada »Goran«, 1988), Između dva snažna dima (1989), Krošnja (1994), Bršljan (1996), Jezik za svaku udaljenost (2001), Le palmier se balance (Pariz, 2003) i U polutami predgrađa (2006); potom četiri znanstvenoesejističke knjige: Četiri dimenzije sumnje (koautor, 1988), Živi jezici (1994), Umijeće osporavanja (1999), Treba li pisati kako dobri pisci pišu (2004). Napisao je književnokritičku knjigu Brisani prostor (nagrada »Julije Benešić«, 2002) te priredio i uvodnim studijama popratio Rječnik Trećeg programa (1995), panoramu proze Quorumova naraštaja Poštari lakog sna (1996), zbornik Važno je imati stila (2002) i antologiju hrvatske kratke priče 80-ih i 90-ih Goli grad (2003).

Bio je urednik u Studentskom listu, Quorumu, na Trećem programu Hrvatskoga radija. Bio je voditelj Sekcije za teoriju književnosti, dopisnik Sportskih novosti sa Svjetskog prvenstva u Francuskoj. Trenutačno je urednik biblioteke Palimpsest u nakladničkoj kući Disput. Pjesme i znanstveni tekstovi prevedeni su mu na francuski, engleski, njemački, talijanski, nizozemski, češki, slovenski, švedski, poljski, mađarski, makedonski, litavski, slovački, hindski i druge jezike.

Riječ je o šestoj pjesničkoj zbirci autora koji je svoj pjesnički rukopis uobličio potkraj osamdesetih godina i koji je jedan od reprezentativnih pjesnika kvorumaškoga naraštaja. Zbirka obuhvaća sedamdesetak pjesama podijeljenih u sljedećih pet ciklusa: Riječi slatke kao smokva, Središte vatre, Krasno crno ništa, Tržnica u Dubravi i Promjena mjesta. U njime se pojavljuju Bagićeve opsesivne teme i motivi (svakodnevica, jezik, zrak, ptica), ali i novi lirski mitemi, ritmovi, versifikacijski obrasci. Ako je uopće moguće izdvojiti globalnu temu zbirke, onda je to pokušaj da se osvoji prostor na kojemu se susreću različiti svjetovi, iskustva i diskurzi – prostor između ruralnoga i urbanoga, emocije i misli, autsajderskoga i elitnoga, konkretnoga i apstraktnoga.
U pogovoru je zbirci književni kritičar Miroslav Mićanović između ostaloga zapisao: "Signali koje nam Bagić odašilje iz svojih pjesama šire se kao radijacija glasova hrvatskih pjesnika (A. B. Šimić, I. Slamnig, D. Dragojević, A. Žagar...), kao zvuci gradova i drugih kultura, kao jeka pjesnika zaljubljenih u ljepotu riječi i svakodnevne rituale. Kao dijalog s onima koji zanosno pjevaju o cvijetu, ulici, ženi. Traži se i ugađa nevidljivo glazbalo vremena koje zvoni od virtuoznosti i običnost riječi koje čujemo u prolazu...
Krešimir Bagić je pjesnik koji se odupire unaprijed strogo zadanim pravilima, ali – s druge strane – upravo su njegovi tekstovi plod upotrebe viška mogućega, stvarnoga i, istodobno, nastaju odustajanjem od nekontrolirane upotrebe značenja. Njegova poezija izrasta iz prijepora koji se razvija u plutajućem i vibrirajućem događanju riječi i odgađanju da nešto završi, da bude konačno."

Autor: Krešimir Bagić
Izdavač: Disput, Zagreb
Izdanje: prvo / first
Godina: 2006
Uvez: tvrdi
Format: 14x20
Stranica: 152
Potpis: autor