Sanja Iveković - Ženska kuća 1998-2002
Sanja Ivekovic: Women's house 1998-2002
Artist's book. Edition 200.
Texts: Nada Beros, Tihomir Milovac,Katy Deepwell.
Design Sanja Bachrach Kristofic.
Bilingual edition: croatian and english
Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb, 2003.
139 pp 31x31 cm
Vlasta Delimar: Provjerite da li ste živi. Izdahnite zrak iz usta na ogledalo.
Mail Art / Collage.
Galerija studentskog centra
Zagreb, 1984. godine
14,2x10,3 cm
Akcija Total
Originalni letak iz 1970. godine
15x22 cm
U sklopu akcije Total (izvedena je 16. lipnja 1970. u Zagrebu, a potaknula ju je Galerija Studentskog centra te realizirali Boris Bućan, Davor Tomičić i Želimir Koščević), koja je osmišljena kao izravna intervencija u urbanom prostoru, slučajnim je sudionicima dijeljen letak Nacrt dekreta o demokratizaciji umjetnosti, kojim se manifestno i, dakako, ironijski zahtijeva ukidanje svih likovnih disciplina, zabrana likovne kritike i obustava izložbenih djelatnosti (Koščević 1978:94-95, Matičević 1978:22). Manifestne smjernice Nacrt dekreta o demokratizaciji umjetnosti u svojem uvodnom dijelu ironijski je obrazložio u trima točkama:
Ukida se: slikarstvo, kiparstvo, grafičarstvo, primijenjene umjetnosti, industrijsko oblikovanje, arhitektura i urbanizam
Zabranjuje se nadalje: svaka djelatnost na području povijesti umjetnosti, a posebice takozvana likovna kritika
Obustavljaju se: sve izložbe u svim galerijama, muzejima, izložbenim i umjetničkim paviljonima (prema Matičević 1978:22).
Naime, akcija Total, zajedno sa 6. zagrebačkim salonom te uličnom izložbom Mogućnosti za ‘71 u organizaciji Muzeja suvremene umjetnosti (tadašnje Galerije suvremene umjetnosti) prema koncepciji Davora Matičevića i izložbom Guliver u zemlji čudesa, koja je iste godine organizirana u Koranskom parku skulpture u Karlovcu (kustos: Želimir Koščević), ubraja se u glavne intervencijske projekte sedamdesetih na ovim prostorima.
Dimitrije Bašičević Mangelos
Artist Book / Catalogue
Izložba radova
Izložbeni salon doma JNA
Zagreb, 1986.
Cover and back page silkprint
17x24,5cm
16pp
Mangelos Interview by Mladen Stilinović
Katalog i izložba: Mladen Stilinović i Žarko Vijatović
Prelom kataloga Krešimir Štefanović
Manifesti: noart. Zagreb: Atelier Tošo Dabac, 1978. White. Invitation catalogue.
13x17cm 4pp
Silkprint on paper.
Published on the occasion of the exhibition at ATD, Zagreb, 1978. Artist's edition. Dimitrije Basicevic Mangelos (1921-1987), - a member of avangarde group Gorgona and participated in the Nove tendencije movement. Very rare.
Ivan Čizmek: Kuća Gorgona
Član Novih tendencija, neformalni član grupe Gorgona, arhitekt Ivan
Čizmek je šestedestih radio prijedloge i nacrte za kuću Gorgona.
2000-ih godina je napravio dva puta po dva printa (iz dvije perspektive). Print je napravljen na 250g papiru.
Potpisano i datirano.
Raul Goldoni: Oblici u staklu. Katalog izložbe u Muzeju za umjetnost i obrt, Zagreb 1967. godine. Postav izložbe Edo Kovačević. Oprema kataloga i plakat Ivan Picelj.
Ponuda uključuje i pet originalnih fotografija objavljenih u katalogu sa opisima na poleđini, .
Zvonimir MIkas - broj 31.
Josip Vaništa - PostGorgona 14/2008
Josip Vaništa - Izdavač: autorova vlastita naklada
Zagreb 2008.
Broj stranica: 30
Format: 31x22 cm
Uvez: meki s klapnom
Numerirano i potpisano 46 / 100.
Grafičko oblikovanje Josip Vaništa i Paško Mravičić.
Fotografije Luka Filipović, Nives Gajdobranski, Željko Košćević, Tomislav Pernar, redakcija NIN, Žarko Vijatović.
Krsto Hegedušić: Podravski motivi-predgovor Miroslav Krleža
Podravski motivi tiskani 1933. kao vizualni korelat književnog ruralnog mita Miroslava Krleže popraćeni su i Krležinim predgovorom.
Trideset i četiri crteža Krste Hegedušića. S predgovorom Miroslava Krleže.
Godine 1933. Miroslav Krleža objavljuje Predgovor podravskim motivima Krste Hegedušića – esej o umjetnosti čime započinje tzv. Sukob na književnoj ljevici ŕ Krleža se suprotstavlja mišljenju da umjetničko stvaranje mora biti odraz društvenih trenutaka
Podravski motivi Krste Hegedušića – zbirka crteža objavljena 1933. u Zagrebu – pokazali su se jednom od prijelomnih točaka u hrvatskoj umjetnosti međuratnog razdoblja. Njihova se važnost prepoznaje na dvije temeljne razine. Prvo, tridesetak Hegedušićevih crteža može se interpretirati u kontekstu osnovnih obilježja djelovanja Udruženja umjetnika Zemlja, kao eksplicitan iskaz autorovih oblikovnih nastojanja, ali i sadržajnih inklinacija. S druge strane, Podravski motivi posjeduju osobitu važnost zbog složene ideološke bitke koja ih je pratila. Naime, Predgovor Podravskim motivima Miroslava Krleže – po riječima Stanka Lasića, njegova najznačajnijeg tumača – »osnovni je tekst čitava sukoba na književnoj ljevici«. U tom smislu i sami su crteži nedugo nakon objavljivanja zadobili dodatnu težinu, pa su značenjski promatrani prije svega u temeljnom kontekstu uvodnoga teksta: u svjetlu zalaganja za društveno angažiranu, ali neovisnu umjetnost, za umjetničko djelo kao produkt individualnih stvaralačkih poticaja, a protiv njegove sveobuhvatne ideologizacije. Ipak, kritičko sagledavanje samih crteža, kao i njihova predgovora, ne može biti ograničeno isključivo na spektar značenja povezan s glasovitim sukobom na ljevici. Naime, u Predgovoru Krleža raspravlja i o mnogim problemima koje prepoznaje kao ključne za određivanje obilježja hrvatskog kulturnog identiteta početkom četvrtog desetljeća. Tako se pojedini dijelovi teksta mogu tumačiti kroz prizmu odnosa nacionalnog identiteta i umjetničkog stvaralaštva, kao jednog od temeljnih problema koji su nastojali artikulirati vodeći članovi Udruženja umjetnika Zemlja, ali i drugi protagonisti hrvatske umjetnosti. U tom smislu, posebna se pozornost pridaje Hegedušićevoj ulozi u procesu artikulacije ideje o nezavisnom, nacionalnom likovnom izrazu te se ističe značenje Podravskih motiva u povezivanju ideoloških pozicija s lijevim političkim predznakom i nacionalnih kategorija, što toj ideji daje specifično obilježje među srodnim pojavama u srednjoeuropskom kulturnom prostoru.
Autor: Krsto Hegedušić
Izdavač: Liber, Zagreb
Godina: 1971
Uvez: tvrdi
Format: 17x25
Stranica: 65
Slavko Matković: Knjiga (The Book)
Artist Book
Osvit , 1979.
Predgovor Balint Szombathy. Tekst na srpskom, mađarskom i engleskom jeziku.
Slavko Matkovic is one of the most prominent Serbian conceptual artists. His work highlights the creative process as opposed to the finished work, and explores such issues as the authorship of a work of art and the relationship between the visual and linguistic spheres, among others. As the most prominent representative of artistic nomadism and in an anticipation of art movements, Matkovic was involved in visual poetry, body art, comics, poetry, painting, performance, film, mail art, etc.
In 1969 in Subotica, Matkovic together with Balint Szombathy established the art group Bosch + Bosch. Within this small community, the group embodied contemporary artistic sensibility. Its art practice fulfilled international artistic aspirations by transcending former aesthetic categories in favor of ethics. The Group founded the magazines "Contractor e972" and "WOW" which published relevant articles in the fields of art and theory.
Knjiga GEFFa 63/1
Mihovil Pansini, urednik
Likovna oprema Mihajlo Arsovski.
230pp 12x23cm
Zagreb 1967.
GEFF, Genre Experimental Film Festival, was international experimental film festival organized from 1963 to 1970 in Zagreb, Croatia. GEFF was established after a series of debates between experimental filmmakers held at the Kino Club in Zagreb entitled “Anti-film and Us,” which was led by Mihovil Pansini, leading experimental film author. Anti-film was a type of film that was more focused on the pure acts of research and discovery, delving into its self-reflexive media language rather than any expression or communication happening between artist and viewer. Anti-film represented a radical annihilation of conventional film, its elements, principals and structure. GEFF became a worldwide locus for non-professional and experimental filmmakers. Izvor: Avantgarde museum, Zagreb
Mangelos: Fenomen Picasso
Pozivnica / katalog
Novi Sad, Tribina mladih
17.-30.04.1972.
Katalog i plakat Mangelos
Štampa: Prosveta, Novi Sad
Klišea: Forum, Novi Sad
Urednici galerije: Csernik Attila, Mirko Radojičić, Biljana Tomić
Vlado Kristl
Katalog za najvažniju izložbu Vlade Kristla.
Galerija suvremene umjetnosti, Zagreb, 1962. godine
Design kataloga i plakat Ivan Picelj.
Fotografije Branko Balić
Predgovor Vjenceslav Richter
Katalog uključuje originalnu serigrafiju (20x21,5) by Atelier Brane Horvat, Zagreb.
Ponuda uključuje i originalnu pozivnicu za izložbu (by Ivan Picelj)
Vrlo rijetko u ponudi.
Naklada 500.
Belgrade. Formal/Informal: A Research on Urban Transformation
ETH Studio Basel Contemporary City Institute [Editor]
By Roger Diener, Marcel Meili, Christian Mueller Inderbitzin
Scheidegger and Spiess, 2012. Hardcover
Design Ludovic Balland.
ETH Studio Basel, an institute of urban research, undertakes projects that explore the evolution of the contemporary city, looking specifically at how cities transform over time and interact with material space. Belgrade. Formal / Informal presents the fascinating findings of ETH Studio Basel’s research in the former Yugoslavian and now Serbian capital, investigating in particular the city’s development following the international embargo against the Milosevic regime after the Yugoslavian wars of separation in the 1990s until the present day.
This richly illustrated book explores in depth how Belgrade has changed throughout years of upheaval and economic shortage. It shows the result of the interplay between guided and accidental urban planning and construction and the varied architecture that has emerged from this. In essays by architects and urban planners, Belgrade is presented as an example of how contemporary cities develop in an increasingly global community. Of interest to architects and planners, Belgrade. Formal / Informal provides a model of how cities spatially adapt to the constantly expanding needs of their inhabitants.
S potpisom autora. Poema, napisana 1956. godine, a objavljena, u 200 primjeraka, u vlastitoj nakladi 1962. godine. Strojni slog - Grafički zavod Hrvatske. Tisak - Školska zadruga Jordanovac. Oprema Tomislav Radić. Neobičnog formata - 16.5x9.5, sa stranica
Tiskano u 50 numeriranih primjeraka, s potpisom autora. Poezija. Prijevod na talijanski jezik Dubravko Pušek. Ovo je primjerak broj 11. Tiskano na finom papiru.
Vrlo rijetko u ponudi. Katalog za prvu samostalnu izložbu Mladena Stilinovića - Ruka kruha, Galerija Nova, Zagreb 1976. godine. Uključuje i pozivnicu za izložbu, vlastoručno adresiranu od M.S. za M.B. Predgovor Nena Baljković. Design Mladen Galić.