Boris Bućan: Laž / Lie
Rad rađen za Trigon, 1973.
Devet vintage fotografija za Bućanovu intervenciju u prostoru
Photo Željko Stojanović
9x14cm
Boris Bućan na Trigonu 1973. radi »Lažno djelo«. On kaže: »Djelo, koje će biti prikazano na video-tejpu, svjesno sam napravio dokazujući da pravim lažno djelo. Video-tejp ne upotrebljavam u bilo kakve eksperimentalne svrhe, već želim tv medij iskoristiti kako bi što veći auditorij konzumirao moje lažno djelo.«1 Na video-vrpcu trebalo je paralelno u Zagrebu i Grazu snimiti stavljanje velikog transparenta s natpisom »Laž« na fasadu neke kuće, a pri tom zabilježiti i reakciju publike.
Rad je imao nekoliko konotacija: Bućan je napravio djelo koje ne smatra umjetničkim ali ga stavlja u kontekst umjetnosti i u kontekst javnog mjesta. Djelo koje nije umjetničko predstavlja se kao umjetničko i provocira riječju laž. Što je laž: politika, umjetnost, medij videa ili televizije ili samo djelo s nazivom Laž – ostaje otvoreno pitanje. Niz sličnih provokativnih radova Bućan je izložio na svojoj samostalnoj izložbi u Galeriji suvremene umjetnosti 1975. Uvijek je u pitanju značenje i smisao nekog djela I njegove poruke.
1 Tekst u katalogu »Audiovisuelle Botschaften«, Trigon ‘73, Graz
Susovski, Marijan (1982.). Inovacije u Hrvatskoj umjetnosti sedamdesetih godina.
U katalogu izložbe Inovacije u Hrvatskoj umjetnosti sedamdesetih godina.
Zagreb : Galerija suvremene umjetnosti; str. 27
Radomir Damnjanović Damnjan
Dezinformacija
2020.
Acrylic on canvas
70 x 70 cm
Signed, titled, dated and stamp of the artist on the reverse
Work accompanied by a certificate of authenticity issued by Galleria Federico Bianchi Contemporary Art, Milan
PROVENANCE:
Galleria Federico Bianchi Contemporary Art, Milan
Private collection, Lecco
LITERATURE:
cfr. J. Denegri, T. Trini, Radomir Damnjanovic Damnjan, Federico Bianchi Contemporary Art, Milan, 2010, p. 359
Mangelos: manifest o impresionizmu (in Croatian), 1977.
High Quality Screen Print / visokokvalitetan sitotisak
84 x 52 cm (33 1/8" x 20 1/2")
Mangelos: manifest o impresionizmu
silknprint on paper.
Zagreb 1977.
Produced as part of a gallery show in Zagreb that featured his manifesto work.
Mangelos. Manifesti: noart. Zagreb: Atelier Tošo Dabac, 1978.
Marina Abramović:
Originalni plakat za prvu veliku izložbu / performance Rhythm 2
Original poster for first big Marina Abramovic solo exhibition / performance Rhythm 2
Design Sanja Iveković.
Galerija suvremene umjetnosti 14.10.1974. godine.
High Quality Screen Print / visokokvalitetan sitotisak by Studio S
70x100cm
Stanje odlično / fine condition.
Very very rare and important
Among the posters designed by Sanja Iveković for the Gallery, certainly the most well-known is the one created for the exhibition of Marina Abramović in 1974, again characteristic for its unusual intervention into the rectangular shape of the poster, created by cutting the right lower corner of the poster. In this case, the intervention is not only a reflection on the specificity of the medium, but also a reference to the artistic practice of Marina Abramović. The radical intervention in the limits of the poster’s medium is related to the body art of the artist herself, whose artistic practice often involves reaching the limits of physical and psychological exertion.
Source: Marko Golub and Dejan Kršić
Tomislav Gotovac
Kolaž / Collage
Zagreb, 1965.
Signed and dated: TG 30/5/65
22 x 32 cm
Tramvjaske karte, kino ulaznice, tiskanice, boja, parafin
Drvo / wooden board
WOW 5 (Bosch + Bosch)
Signed by Bálint Szombathy
Peti broj se vezuje za izložbu Katalin Ladik i Balinta Sombatija 1978.godine u Vircburgu (Würzburg), gde su izložili vizuelnu poeziju i tele-fotografije. Nastao je o tamnošnjoj štampariji uz saradnju Petera Belova (Petera Belowa), koji je organizovao izložbu. Odgovorni urednik je bila umetnica, a materijalno, stoje iza broja ona i Sombati. Format mu je 18 x 50,5 cm, ima po 8 strana, izašao je u tiražu od 300 primeraka. Iz aspekta štampe je najreprezentativniji. Širenje se dešavalo poštom sa lica mesta. Saradnici: Ante Vukov, Nikola de Maria (Nicola de Maria) (Italija), Petr Stembera (Čehoslovačka), Bogdanka i Dejan Poznanović, Robert Rehfeld (Istočna Nemačka), Arpad F. Tot (F. Tóth Árpád) (Balatonfenyves), Vladimir Gudac (Zagreb), Gabor Tot (Tóth Gábor) (Budimpešta), Majkl Gibs (Michael Gibbs) (Engelska), Gerd Šerm (Gerd Scherm) (Zapadna Nemačka), Predrag Šiđanin, Katalin Ladik, Stive B. Koks (Stephen B. Cox) (Engelska), Mirela Bentivoljo (Mirella Bentivoglio) (Italija), Miško Šuvaković, Jožef Markulik (Markulik József), Miroslav Klivar, Horhe Karabaljo (Jorge Caraballo), Klemente Padin (Clemente Padin) , Peter Belov (Peter Below) i Balint Sombati ( Szombathy Bálint).
Goran Trbuljak: French Window
11.1972.-6.1973
Idée du French Window Goran Trbuljak
Conception et realisation Ida Board
Galerija Studentskog centra, Zagreb, 1973
Artist Book
8x11,5cm
Mangelos: Energija no 9.
Artist's Book.
Artist Edition for Exhibition in Galerija Dubrava, Zagreb, January 1979.
Sitotisak / Silkprint on Paper.
In very good condition / U vrlo dobrom stanju.
Format: 12x17 cm
Stranica: 30
Josip Vaništa: Gorgona 1
Zagreb, 1961.
Periodical with screenprint cover and relief half-tone prints
Dimensions: page (each): 8 1/4 x 7 5/8" (21 x 19.3 cm)
Josip Vaništa, the group's founder, conceived the first issue, which consisted of the same photograph of an empty shop window reproduced on each of its nine pages.